D’alguna manera retallar
la prosa és una merda
i no acabo d’entendre per
què per fer un poema en català un ha de fer veure que enganxa versos l’un sota de l’altre
com si enganxes els retalls de notícies del diari que m’interessen en un full
blanc din-a4.
És a dir,
perquè no trenco els
miralls plens d’ulls que sota la pell, a les profunditats del cervell,
m’envolten? Perquè per fer-ho hauria d’obrir-me el cap, amb un bisturí, per
exemple, i abans de morir-me, travessar corrent la matèria gris, cada cop més
densa, tant que pràcticament quan em trobo a les portes dels miralls plens
d’ulls vaig a cegues.
El problema és que si
arribo als miralls plens d’ulls abans de desagnar-me i els trenco seré davant
d’una ombra que s’assembla a mi. I dic una ombra perquè sembli poètic, però em
refereixo a un jo decrèpit, fet un fàstic. Se li marquen els òssos, està assegut i els braços
li envolten les cames per sota els genolls. Qui sóc jo, si és que aconsegueixo
arribar-hi abans de morir desagnat, per dir-li va, surt, que ja se t’ha acabat
la condemna, t’estan esperant amb càmeres i micròfons allà a fora perquè parlis
i et mostris sincer. Volen saber com ets. Què collons ha de dir després d’estar
tancat tants anys! A quins cretins
No, ni de conya.
Seguiré retallant prosa,
fent veure que faig
poemes,
que sóc sincer,
que m’ho passo bé,
fent el capullo,
mentre em consumeixo
sol,
allà sota,
tancat pels ulls plens de
miralls.
No crec que deixar de fer retalls valgui tant la
pena.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada